Post acquisitie traject

Al jaren is de druk om te groeien en concurrenten bij te blijven groot. Vaak gebeurt dit door acquisities en fusies, waar natuurlijk een gedegen groeistrategie aan ten grondslag ligt. Maar kan de interne organisatie de acquisitie of fusie ook aan of staan zwakke punten in de interne organisatie het succes in de weg?

Acquisities!

Het stroomlijnen van de interne organisatie is bij veel bedrijven de bottleneck, wat kan leiden tot miscommunicatie, achterblijven van managementinformatie, achterblijven van geconsolideerde cijfers, onbegrip en demotivatie.

De meeste bedrijven maken goede strategische actieplannen voor integratie, maar praktische maatregelen om dit door te voeren en meetbaar te maken blijken vaak lastig. Integraties vallen stil door de dagelijkse druk en het uitblijven van eenduidige informatie. Externe verplichtingen, zoals bijvoorbeeld het tijdig opleveren van geconsolideerde cijfers, blijven achterwege of worden met te weinig zorgvuldigheid uitgevoerd.

Het gat tussen de control afdeling en de administratie, welke bij een normale bedrijfsvoering al problematisch kan zijn, moet worden gedicht. Dit is essentieel bij acquisities en fusies, omdat hier vaak een gevoelsmatige splitsing tussen de organisaties zit. Daarnaast zorgt dit voor een verbetering van de kwaliteit, tijdigheid en begrip van de informatie.

Onze visie is om details niet los te laten en wij combineren dit met een ‘top-down’ aanpak. Wij bepalen de behoefte aan de top en stellen deze samen zonder details los te laten. Door onze pragmatische, ‘no-nonsense’ aanpak minimaliseren wij ruis en onbegrip, die anders makkelijk kunnen ontstaan. Tevens zijn wij open in onze aanpak, waarbij wij verantwoordelijkheid nemen voor wat we doen, maar ook uitleggen waarom we iets doen. Deze open houding werkt zeer bevorderlijk voor het change managementproces (communicatie).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *